Feminism & manshat

Vissa saker får mig irriterad. En av sakerna är relaterad till femenism.
 
Feminism är bra. Jag anser mig själv vara femenist. Jag rakar mig under armarna, jag har inte det kvinnliga könstecknet intatuerat & jag har inget behov av att visa mina bröst i någon stor demonstration. Men jag anser att kvinnor bör ha samma rättigheter i sammahället som män. Kvinnor bör har rätt till lika lön för samma uträttat arbete. Kvinnor borde ha samma rätt att visa sin sexualitet som män utan att bli kallad hora, slampa eller likanande. Detta gör att jag anser mig själv vara femenist.
 
Men vissa (i de flesta fallen) kvinnor verkar ha fått det här med femenism om bakfoten. Jag är väldigt aktiv på twitter, där jag dagligen ser tweets av folk som kallar sig feminister. "Jag hatar män.", "Krossa männen!", "En död man är en bra man". Detta gör mig upprörd. Vi lever i ett mansdominerat samhälle, Ja. Men att börja hata män för att det råkar vara så att männen bestämt sen urminnestider ( ja, det var och är fel, men vi kan inte ändra historian) och förändring faktiskt tar tid, det är ren dumhet. När en så kalla femenist övergår till manshatare, så är det inte längre feminism. Det är istället ett nytt problem. Varför? För att ordet "hat" ingår. Feminism handlar om jämställdhet, det finns ingen jämställdhetstanke i att vilja trycka ner någon annan människa för att denne råkar vara av det manliga könet.
 
Det är dessutom dessa extremister som förstör hela tanken med feminism. De får män att vilja ta avstånd feminism. De får kvinnor att vilja ta avstånd från feminism. För feminismen som övergått till manshat är kränkande mot en viss typ av människor, vilket är det vi från början försöker motverka.
 
Ordet feminism i sig verkar även vara något som får vissa män att rynka på näsan. Om någon är femenin så är de ofta lite mer kvinnlig. Slutsats, Feminist -Feminin, hm det är bara kvinnor. FEL.
 
ÄR DU FÖR ETT JÄMSTÄLLT SAMHÄLLLE ÄR DU FEMINIST. PUNKT.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0