Ilska > Sorg

Vissa människor är det meningen att de ska finnas i ditt liv. De ska åtminstone höra av sig. Regelbundet. De ska bry sig. Så att det märks. De ska oroa sig. Eftersom det är deras jobb. Men vissa gör det inte, och det är jobbigt. Men istället för att bli ledsen, så blir jag arg. För ilska är lättare att hantera än sorg.
 
Jag har rätt att få veta vad som pågår i ditt liv. Men du verkar inte vilja det. Du hör aldrig av dig och jag snart har jag glömt hur du låter. Du kunde väl ändå skriva. Du är knappt vad du borde vara för mig, och det är jobbigt. Men istället för att gråta över det, så stirrar jag irriterat upp i taket. För ilska är lättare att hantera än sorg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0